Informatie

INFORMATIE

Op deze pagina vindt u INFORMATIE over:

 

 

  • Openingstijden
  • Wat te doen bij spoedgevallen buiten openingstijden
  • Tarieven en betalingsvoorwaarden
  • Privacy beleid 

OPENINGSTIJDEN

OPENINGSTIJDEN

Wij zijn geopend op:

Ma/Di/ Woe/Do/Vrij 08:30 uur t/m 17:30 uur
   

 

Tevens zijn wij 3 keer per maand op zaterdag geopend van 09:00 uur t/m 13:00 uur.

 

Op de volgende tijden zijn wij telefonisch bereikbaar:

Ma/Di/Woe/Do/Vrij 08:30 uur - 12:30 uur en 13:30 uur - 17:00 uur
   

SPOEDGEVALLEN

Bij spoedgevallen tijdens de bovengenoemde openingstijden kunt u bellen met tel. 020 - 34 576 78 (algemene praktijknummer).


Om extra goed bereikbaar te zijn bij spoedgevallen kunt u op maandag t/m vrijdag tussen 08:30-17:00 uur en op zaterdag (indien de praktijk open is) ook telefonisch contact met ons opnemen via tel. 06 - 487 766 71 (spoedgevallen nummer van Tandheelkunde Praktijk Amstelveen).


Indien de praktijk is gesloten en de spoedgevallen telefoon Tandheelkunde Praktijk Amstelveen uitgeschakeld, kunt u bij SPOEDGEVALLEN en acute urgente pijnklachten bellen met de TandartsSpoedpraktijk (OLVG) tel. nr. 0900-8602.

Website: www.tandartsspoedpraktijk.nl.

Ook kunt u terecht bij de Mondzorgpoli spoedgevallendienst. tel. nr. 020-7234848. Meer informatie vindt u op www.mondzorgpoli.nl.

 

 

TARIEVEN / BETALINGEN

Tarieven:

De tandartstarieven worden door de Nederlandse zorgautoriteit (Nza, de overheid) vastgesteld. Deze tarieven zijn onder andere te vinden op de website www.vergelijkmondzorg.nl.

Wij kunnen u een begroting meegeven / opsturen, zodat u niet voor onverwachte kosten komt te staan en u eenvouding bij u verzekering kunt nagaan wat de vergoeding zal zijn.

Een begroting is een schatting van de kosten, een tandheelkundige behandeling en dus ook de uiteindelijke factuur kan iets afwijken van de begroting. Grote veranderingen in het behandelplan zullen uiteraard altijd vooraf met u besproken worden.

 

Betalingen:

Omdat wij in onze praktijk liever met u dan met onze financiële administratie bezig zijn, hebben wij al onze vorderingen op patiënten overgedragen aan Infomedics Zorg B.V.

 

Wij verzoeken u om adreswijzigingen tijdig door te geven aan ons, Infomedics en uw zorgverzekeraar.

U voorkomt hiermee onnodige rente -en incassokosten.

 

Het is belangrijk dat u zich houdt aan de betalingstermijn zoals vermeld op de nota.

Infomedics Zorg B.V. is wettelijks gerechtigd de nodige maatregelen te nemen om het openstaande bedrag te incasseren.

Indien u om welke reden dan ook, niet in staat bent uw nota op tijd te betalen, neem dan contact op met Infomedics Zorg B.V. via telefoonnummer 0900-777 777 1 (10 cent per minuut).

Indien u vragen heeft over uw nota kunt u contact opnemen met hetzelfde telefoonnummer of u kunt terecht op de speciale patiëntenwebsite van Infomedics Zorg B.V.; www.uwnota.nl .

Voor het opvragen van een kopie van uw nota: 0900- 505 030 3 (50 cent per gesprek).

 

Met een aantal zorgverzekeraars heeft Infomedics Zorg B.V. een betaalovereenkomst afgesloten.

Dit betekent dat we uw nota direct naar uw zorgverzekeraar kunnen sturen.

Informeert u bij de assistente of dit ook voor uw zorgverzeraar geldt.

 

In de praktijk kunt u een folder meenemen met de betalingsvoorwaarden van Infomedics Zorg B.V.

 

PRIVACY

Uw privacy en uw persoonsgegevens

Wij informeren u graag over de verwerking van uw persoonsgevens.

 

Uw persoonsgegevens en medische gegevens slaan wij digitaal op. Dit doen wij om goede zorg aan u te kunnen verlenen. Het verwerken van uw gegevens doen wij volgens ons privacy- en dataveiligheidsbeleid. U gaat met die opslag (verwerking) akkoord door uw zorg door onze praktijk te laten uitvoeren.

Zo gaan wij met uw persoonsgegevens om:

 

 

 

 

  • Uw persoongegevens slaan wij op en gebruiken we zodat wij goede zorg aan u kunnen verlenen.
  • Uw gegevens geven wij alleen door aan derden als dat nodig is voor het leveren van goede zorg. Indien hiervoor op basis van de wet specifieke toestemming is vereist, vragen we die vooraf aan u.
  • Uw gegevens verwerken wij op basis van de behandelovereenkomst zoals beschreven in de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO).
  • U kunt onderdelen van uw persoonsgegevens bekijken. Stuurt u ons dan een schriftelijk verzoek.
  • Als u vindt dat de gegevens die wij van u hebben opgeslagen niet correct zijn, mag u ons schriftelijk vragen om uw gegevens aan te passen.
  • U kunt ons vragen om uw persoonsgegevens te wissen. Als wij dit doen kunnen wij (mogelijk) niet langer verantwoorde zorg aan u verlenen. De WGBO vereist een bewaartermijn van 15 jaar. Daarom slaan we uw gegevens in dat geval op in een inactief archief, onzichtbaar en onbruikbaar voor de normale gebruiker.
  • U kunt uw toestemming tot onze verwerking van uw persoonsgegevens intrekken. Wij kunnen dan (mogelijk) geen verantwoorde zorg garanderen. Wij slaan uw gegevens in dat geval op in een inactief archief. (zie boven)
  • U kunt bij ons bezwaar maken als u het niet eens bent met de manier waarop wij uw persoonsgegevens verwerken.
  • U krijgt bericht van ons als er iets mis is gegaan met uw persoongegevens.
  • Uw gegevens verwerken wij niet langer dan nodig is voor het leveren van goede zorg. Wij houden ons aan de bewaartermijnen van de WGBO.
  • Het bovenstaande geldt ook voor persoonsgegevens die wij via derden ontvangen.