Tandheelkunde Praktijk Amstelveen  info@tandartsinamstelveen.nl  T. 020 - 345 76 78
NederlandsEnglish

Corona

CORONA

"De mondzorg levert een belangrijke bijdrage aan de ‘kwaliteit van leven’ van haar patiënten en moet problemen voorkomen die de algemene gezondheid van de patiënten kunnen aantasten."   BRON: Commissie Leidraad Mondzorg Corona

Dit is een van de redenen waarom tandartenspraktijken open zijn en open zullen blijven. Daarnaast is inmiddels  gebleken dat een bezoek aan de tandarts veilig is.

Dit is oa te danken aan aanvullende maatrgelen, opgesteld door de Commissie Leidraad Mondzorg Corona en beroepsgroepen (ANT, KNMT, NVM, ONT), welke naast de toch al strenge hygiëne eisen zijn geïmplementeerd bij ons in de praktijk.

Wij vragen u dan ook om onderstaande maatregelen aandachtig door te nemen:

• Indien u ziekteverschijnselen heeft welke bij het coronavirus passen, huisgenoten heeft met de ziekteverschijnselen koorts en/of benauwdheidsklachten of in contact bent geweest met iemand met Corona, verzoeken wij u vriendelijk de afspraak tijdig te verzetten.
  • Indien u een pijnklacht aan uw gebit heeft en ziekteverschijnselen welke bij het Corona virus passen, dan neemt u telefonisch contact met ons op. Wij zullen dan met u op zoek gaan naar een passende oplossing.
  • Wij geven GEEN handen.
  • Bij binnenkomst en vertrek vragen wij u uw handen te desinfecteren. Bij de ingang boven vindt u een handalcohol dispenser.
  • Wij vragen u afstand van elkaar te houden (1,5 m) in de wachtkamer en voor de balie. De afstand is aangegeven d.m.v. tape op de grond.
  • Wij zullen de wachtruimte tussendoor extra desinfecteren.
  • Indien u niest of hoest zullen wij u verzoeken onze praktijk te verlaten.
  • Voor een eventuele behandeling kunnen wij u vragen uw mond te spoelen met antimicrobiële spoelmiddelen.
  • Bij voorkeur de toiletten (naast de lift) niet te gebruiken.
  • Probeer niets aan te raken in de praktijk en niet tegen de balie aan te leunen.
  • Het is niet verplicht, maar wij stellen het wel zeer op prijs indien u een mondkapje draagt bij ons in de praktijk.

Dan nog een aantal maatregelen om onnodig veel bezoekers in de wachtkamer te voorkomen en social distancing te kunnen waarborgen:

• Kom zoveel mogelijk alleen naar de behandelafspraak. Neem alleen een begeleider mee als het echt niet anders kan (bijvoorbeeld een kind met moeder of vader). Soms zullen wij gezinnen waarvoor een afspraak staat ingepland voor een gezamenlijke periodieke controle bellen om de afspraak te splitsen.
  • In de behandelkamer mag slecht één patiënt tegelijk naar binnen, wederom met de uitzondering van patiënten welke niet zonder begeleider kunnen.
  • Kom op tijd, maar niet te vroeg. Bent u te vroeg, maak dan buiten eerst even een ommetje.
  • Wij zullen extra ruimte tussen de afspraken inplannen, zodat we zoveel mogelijk op tijd werken.
  • Indien het te druk is in de wachtkamer (meer dan 6 personen), wilt u dit dan bij de balie melden.