Tandheelkunde Praktijk Amstelveen  info@tandartsinamstelveen.nl  T. 020 - 345 76 78
NederlandsEnglish

Corona

CORONA update 22 april 2020

"De mondzorg levert een belangrijke bijdrage aan de ‘kwaliteit van leven’ van haar patiënten en moet problemen voorkomen die de algemene gezondheid van de patiënten kunnen aantasten. Het is daarom van belang om mondzorgpraktijken op korte termijn weer open te stellen voor reguliere mondzorg."   BRON: Commissie Leidraad Mondzorg Corona

Ruim vijf weken is de praktijk alleen open geweest voor spoedgevallen op advies van de beroepsgroepen.

Dit om onze maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen en om uit te zoeken of het verantwoordelijk en veilig is om te behandelen met de huidige infectiepreventie richtlijnen.

De besmettingscurve lijkt inmiddels gelukkig iets af te vlakken en het is gebleken dat tandartsen verantwoord en veilig kunnen werken.

Er is vanuit de Commissie Leidraad Mondzorg Corona en de beroepsgroepen (ANT, KNMT, NVM, ONT) een advies opgesteld met enkele aanvullende maatregelen.

Deze leidraad is voorgelegd aan en goedgekeurd door het RIVM en VWS.

De extra maatregelen hebben wij inmiddels geïmplementeerd in onze praktijk. Zodoende kunnen wij u nu mededelen dat wij vanuit de beroepsgroepen, RIVM, VWS en IGJ groen licht hebben gekregen om vanaf woensdag 22 april 2020 ons ook weer open te stellen voor reguliere mondzorg.

Om op een gepaste en verantwoordelijke manier te kunnen werken, vragen wij u onderstaande maatregelen goed door te nemen:

• Indien u ziekteverschijnselen heeft, welke bij het coronavirus passen, huisgenoten heeft met ziekteverschijnselen of in contact bent geweest met iemand met ziekteverschijnselen, verzoeken wij u vriendelijk de afspraak tijdig te verzetten.
  • Indien u een pijnklacht aan uw gebit heeft en ziekteverschijnselen welke bij het Corona virus passen, dan neemt u telefonisch contact met ons op. Wij zullen dan een passende oplossing zoeken (eerst de ernst bepalen, advies geven, eventueel medicatie voorschrijven en behandeling uitstellen tot ziekteverschijnselen weg zijn of indien u positief getest bent op Covid-19 insturen naar een regionaal CAM centrum (Corona Acute Mondzorg).
  • Wij geven GEEN handen.
  • Bij binnenkomst en vertrek vragen wij u uw handen te desinfecteren. Bij de ingang boven vindt u een handalcohol dispenser.
  • Wij vragen u afstand van elkaar te houden (1,5 m) in de wachtkamer en voor de balie. De afstand is aangegeven d.m.v. tape op de grond.
  • Wij zullen de wachtruimte tussendoor extra desinfecteren.
  • Indien u niest of hoest zullen wij u verzoeken onze praktijk te verlaten.
  • Voor een eventuele behandeling zullen wij u vragen uw mond te spoelen met antimicrobiële spoelmiddelen.
  • Bij voorkeur de toiletten (naast de lift) niet te gebruiken.
  • Probeer niets aan te raken in de praktijk en niet tegen de balie aan te leunen.

Dan nog een aantal maatregelen om onnodig veel bezoekers in de wachtkamer te voorkomen en social distancing te kunnen waarborgen:

• Kom zoveel mogelijk alleen naar de behandelafspraak. Neem alleen een begeleider mee als het echt niet anders kan (bijvoorbeeld een kind met moeder of vader). Soms zullen wij gezinnen waarvoor een afspraak staat ingepland voor een gezamenlijke periodieke controle bellen om de afspraak te splitsen.
  • In de behandelkamer mag slecht één patiënt tegelijk naar binnen.
  • Kom op tijd, maar niet te vroeg. Bent u te vroeg, maak dan buiten eerst even een ommetje.
  • Wij zullen extra ruimte tussen de afspraken inplannen, zodat we zoveel mogelijk op tijd werken.
  • Indien het te druk is in de wachtkamer (meer dan 6 personen), wilt u dit dan bij de balie melden.

De meeste afspraken die vanaf 22 april 2020 gepland staan kunnen dus gewoon doorgaan.

Indien u in een verpleeghuis of een instelling voor mensen met een verstandelijke beperking woont, of u tot een kwetsbare risicogroep behoort, dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen.

Mocht u nog vragen hebben kunt u natuurlijk altijd bellen of een e-mail bericht sturen naar de praktijk.

Wij staan in ieder geval weer met plezier voor u klaar!

Team Tandheelkunde Praktijk Amstelveen